domingo, 24 de julho de 2011

Videografia Amy Winehouse

Há tempos sem tempo pra postar nada no blog, não pude deixar de lado o fato triste e assustador da morte de Amy Winehouse, que pra mim é um algo que me entristece não só por sua morte (independente do motivo), mas pelo fato da imprensa e, posteriormente, as pessoas em geral brincarem com esse tipo de situação / perda como se fosse algo distante. Basta parar um pouco e analisar o seu círculo de pessoas: com certeza (se não for você mesmo) haverá alguém com algum vício em algum tipo de droga. Por isso não via motivos pra brincar com seu estado e a perseguição demoníaca da imprensa mundial atrás de algum escândalo da moça me davam nojo. Nunca parei pra ler ou assistir nada a respeito disso.
Mais nojento ainda é o que escuto sair da boca da nata moralista a berrar: "-Bem feito, drogado tem que morrer mesmo..." Mas e o talento por trás dos problemas? Por que nunca foi o ponto mais comentado sobre ela? Ora essa, porque o que realmente importa para nós, é a desgraça alheia. Saúde não rende assunto. E o saldo disso tudo nunca é positivo.

VIDEOGRAFIA:


do álbum "Frank":


"You should be stronger than me..."

"Stronger Than Me"

"I came home this evening and nothing felt like how it should be
I feel like writing you a letter but that is not me, you know me
Feel so fucking angry don't wanna be reminded of you
But when I left my shit in your kitchen,
I said goodbye to your bedroom and it smelled like you..."





"Take The Box"
"Every thing is slowing down

river of no return
recognize my every sound
there is nothing new to learn..."


"In My Bed"
dir: Paul Gore


"Don't be mad at me,
Cuz your brushing thirty,
And your old tricks no longer work.

You should have known from the job,
That you always get dumped,
So dust off your fuck me pumps."

"Fuck Me Pumps"
dir: Marlene Hein


> Do álbum "Back To Black":

"It's not just my pride
It's just 'til these tears have dried..."

"Rehab"
dir: Phil Griffin


"Then you notice a likkle carpet burn
My stomach drop and my guts churn
You shrug and it's the worst
Who truly stuck the knife in first

I cheated myself
Like I knew I would
I told you I was trouble
You know that I'm no good..."

"You Know I'm No Good"
dir: Phil Griffin



"...And I tread a troubled track
My odds are stacked, I'll go back to black
We only said goodbye with words
I died a hundred times
You go back to her
And I go back to...
I go back to us..."

"Back To Black"
dir: Phil Griffin


"...And in your way
In this blue shade
My tears dry on their own..."

"Tears Dry On Their Own"
dir: David LaChapelle


"...Over futile odds
And laughed at by the gods
And now the final frame..."

"Love Is A Losing Game"

"...Though we need to find the time
To just do this shit together
For it gets worse
I wanna touch you
But that just hurts..."

"Just Friends"


"...Are you shopping anywhere?
Change the color of your hair
and are you busy?
Did you have to pay that fine
That you were dodging all the time?
Are you still dizzy?..."

"Valerie" (Mark Ronson feat. Amy Winehouse)
Version
dir: Robert Hales

e mais:

"Valerie (Baby J Remix)"
Mark Ronson feat. Amy Winehouse and also featuring Rukus (Antourage), Precha (C.O.V), Alex Blood (Soul Alliance), and Malik (MD7)

Back To Black (Deluxe Edition)


Nenhum comentário: